Összegzés, tapasztalatok 1.

2013.06.12. 21:19

Előkészületek.

Az USA utazáshoz ESTA-ra van szükség. Mi ezt az oldalt használtuk : https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Itt magyarul is ki lehet tölteni a kérelmet, mindennel együtt kb. 3 perc kell hozzá. Bordó útlevél kell és 14$ fejenként. Csak dombornyomott bankkártyával lehet fizetni, de erre az utazás során is szükség lesz, tehát mindenképpen be kell szerezni egyet ( ha nem lenne). Nekünk Mastercardunk van, mindenre jó volt.
Az ESTA kérdőív kitöltése egyszerű, az eredményt pedig azonnal meg is tudjuk, vagyis mehetünk, vagy sem. Persze az utolsó szót majd az a tisztviselő mondja ki, aki az USA-ba való belépésnél fogad minket.

Repülőjegy

Miután megvolt az ESTA, rátérhettünk a repülőjegyre. Korábban a neten olyan infók voltak, hogy hónapokkal az utazás előtt sokkal olcsóbban meg lehet venni. Ez igaz is, de csak akkor, ha kifogunk egy akciót.
Szerencsénkre az Air France éppen akciós jegyeket kínált San Diegoba. Januárban sikerült is a májusi utazáshoz lefoglalni a két jegyet, 303 000 ft-ért.

Autóbérlés

Mi a http://www.rentacar365.com/ oldalon béreltünk autót. Az ár nagyban függ a forint árfolyamától, nekünk sikerült eldobni kb. 20 000 ft-ot, mert rosszkor béreltük az autót. Az árakról annyit, hogy egy közepes SUV/Crossover kategóriájú autó bérlése 16 napra 135 000 ft volt. Később ezt 120 000 ft alatt is tudtuk volna bérelni a forint erősödése miatt. Ebbe a kategóriába a Jeep Liberty, Ford Escape, Ford Explorer tartoztak annál a cégnél, akitől mi kölcsönöztük az autót. Amennyire emlékszem a telephelyen ott is volt a választható autók között a három típus. Azért döntöttünk az Escape mellett, mert jó magyar szokás szerint a fogyasztást néztük és a 30 mpg értékével ez volt a legkedvezőbb. Ha jóval az indulás előtt foglaljuk le az autót, lehetőség van csak előleg fizetésére, 28 nappal az autó átvétele előtt kell a teljes árat kifizetni. Nemzetközi jogosítvány nem kellett.

Szállás

Erre is több lehetőség van az interneten. Mi két portált használtunk. A booking.com és a hu.hotels.com oldalain foglaltuk a szállásokat.Első néhány napra már itthon lefoglaltuk. Megérkezéskor semmiféle probléma nem volt ezekkel, mindenhol tudtak rólunk és egy fényképes igazolvány bemutatása után, már kaptuk is a kulcsokat, illetve mágneskártyákat. A hotels.com-on foglalt szállások többnyire azonnal ki is lettek
fizetve, így még azzal sem kellett bajlódni. A booking ajánlatai olcsóbbnak tűnnek, de csak azért, mert ők nettó árakkal dolgoznak, mindenhol fel is tüntetik, hogy azok nem a végleges árak. A hotels.com viszont a tényleges árakat mutatja. A vouchereket természetesen érdemes kinyomtatni, de sehol nem kérték.
Ez a rendszer úgy is jól működött, amikor már mindig a következő egy-két napra foglaltunk csak szállást.
A szállásokon általában előre kell fizetni, érkezéskor elkérik a bankkártyát. Az Eastside Canneryban is elkérték érkezéskor is a bankkártyát, ez okozta a félreértést. Itthon derült ki, hogy ezek a jóemberek 1 napot levontak rögtön a szállás lefoglalásakor, a 2. nap díját pedig távozáskor. Ezt értettük félre és gondoltuk, hogy a netet fizettetik meg, ugyanis az is ott volt a számlán. Szóval bocsi nekik, nem vertek át minket, de a számlájukon változtathatnának, hogy egyértelműbb legyen,  mit is fizet ki az ember.

Repülőtéren

A repülőút 2 átszállásos volt. Budapest - Párizs, Párizs - Detroit, Detroit- San Diego.
Odaúton Budapesten 2 órával az indulás előtt kezdődött a procedúra. Először egy automatából megszereztük a beszállókártyákat a teljes útra. Ezután az Air France pultnál feladtuk a csomagokat. Első körben Detroitig voltak feladva, hiszen ott léptünk be az USA-ba. Ezután átestünk egy biztonsági vizsgálaton és mehettünk a gépünkhöz. Párizsban egy útlevél vizsgálaton estünk csak át. Korábban ezt nem tudtuk elképzelni,
hogy hol fogjuk megtalálni azokat a hivatalos helyeket, amin át kell mennünk, nehogy kihagyjunk valamit. Nem tudtuk kihagyni, ugyanis ahogy leszálltunk a gépről és elindultunk a másik terminál felé a szükséges vizsgálatokon egyszerűen át kellett menni. Nem lehet eltéveszteni. A párizsi reptéren kaptunk egy nyomtatványt,
mielőtt felszálltunk volna az USA-ba tartó gépre, ezt kellett a gépen kitölteni.
Detroitban ugyanaz volt a helyzet mint Párizsban, itt is mintha akadályversenyen lettünk volna, sorra mentünk át a vizsgálatokon. Először a bevándorlási hivatalnál kellett megjelenni. Itt figyelni kell arra, hogy melyik sorba állunk be, mert külön vizsgálják a kiváltságosokat és a pór népet. A hivatal embere megvizsgálja
az uti okmányainkat, digitális ujjlenyomatot vesz, retina szkennert csinál és néhány kérdést tesz fel. Mi a célja az utazásnak? mennyi pénzünk van? voltunk-e már az USA-ban? mennyi ideig maradunk? 5 perc nem volt az egész. Eztuán felvettük a csomagokat és átcihelődtünk egy vámoson. Ő sem kötekedett sokat. Itt kellett leadni a gépen kitöltött papírt, megkérdezte mennyi pénz van nálunk. Ezután a csomagot újra feladtuk és átmentünk egy biztonsági vizsgálaton. Cipő le, gatyaszíj kivesz, ruhából kipakol, laptopot táskából kivesz, fémdetektoron minden és mindenki áthalad. Ha nem találják meg a vállról indítható rakétánkat, akkor mehetünk is a gépünkhöz.
San Diegoban csak a csomagot kellett felvenni és már mehettünk is a dolgunkra.

Visszaút: San Diego - Salt Lake City, Salt Lake City - Párizs, Párizs - Budapest.
San Diegoban ugyanaz a procedúra van, mint Budapesten volt. A különbség csak annyi, hogy itt a feladott csomag Budapestig jön. Illetve, hogy nem Air France, hanem Delta Airlines járattal jöttünk, de mivel codeshare partnerek, ezért semmi különbség, vagy plusz meló nem volt.
Salt Lake City-ben volt a legegyszerűbb dolgunk, mivel terminálon belül kellett csak az érkezési kaputól az indulási kapuig sétálni kb. 150m-t. A San Diegoban beszerzett beszállókártyával felszálltunk a gépre és már mentünk is Párizs felé.
Párizsban néhány kilométeres reptéri túrán lehet részt venni. Közben útlevél vizsgálat, biztonsági vizsgálat. Szinte csoda, hogy sem odafele, sem vissza nem késtük le a gépünket.
Budapesten csomagot felvettük és kisétáltunk a reptérről.

Anyagiak

Ennyiből sikerült kihozni az utazást. Két főre, 16 napra, USA nyugati-part.

ESTA 14$ /fő

repjegy 302 800 ft / akciós repülőjegy

utasbiztosítás 22 625 ft

autobérlés 132 179 ft + 44 428 ft / 563.04 $ + 191 $ / a 191$ egy feleslegesnek tűnő biztosítás és a teli tank benzin ára

benzin 88 027 ft / egy-két tankolást kp-val fizettünk, a költőpénzben szerepel

szállás 227 802 ft

költőpénz 700 $

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.