Május 15. Burbank - Escondido

2013.05.17. 05:01

Az utolsó napokra már sokkal nyugisabb a program, nem rohanunk sehova, nincsenek nagy távolságok. A mai napra is egy rövid szakasz jutott, Los Angelesből lementünk Escondidoba, ami San Diegotól mintegy 30 mérföldre északra van. Bár nehéz kiigazodni, hogy melyik településen is vagyunk, annyira egybe vannak nőve, hogy akár lehetne San Diego része is.

9 óra felé indultunk el, azzal a szándékkal, hogy a reggeli csúcsot elkerüljük, és ugyanezért kerülőutat terveztünk. De itt a földből is autók nőnek, iszonyatos nagy volt a forgalom, de azért haladtunk rendesen, dugók nem voltak. Egyre jobban megszoktuk az amerikai közlekedést, már nem tűnik olyan ijesztőnek, mint első időben. Itt azért hálát kell adnunk az iGo Primo GPS szoftvernek, nagyon jól használható. 2,5 óra alatt tettük meg az utat.

Escondidoval az volt a tervünk, hogy majd a Safari Parkot fogjuk meglátogatni, azért foglaltunk itt szállást. Megérkezésünk után néhány órán át a városban nézelődtünk, sétálgattunk. Elmentünk egy mexikói marketbe is, ami igazi termelői piacnak is nézett ki. Rengeteg, nálunk egzotikus gyümölcsök, növények, magok, zöldségek voltak felhalmozva. Végre láttunk egy igazán nagy választékkal rendelkező pékáru részleget, még magyar szemmel nézve is igen finom torták, különböző péksütemények voltak. Bár tortát nem vettünk, valószínűleg abba kevés csilit raktak a mexikóiak. Vásároltunk is néhány dolgot, pl. nagyobb zsömleszerűséget, melynek édes tésztája volt. Vettünk két csomag pulykamell sonkát, amiről aztán kiderült, hogy ez inkább mellhártya sonka, simán át lehetett rajta látni, olyan vékony volt.

Sajnos nem vagyunk tisztában a mexikói konyhával, így a specialitásokat nem próbáltuk ki, de egy igazi konyhatündér nagyon élvezhette volna ezt a helyet.

A szállásunkra menet még beugrottunk a Walmartba a fogyóeszközöket feltölteni és ajándékokat nézegetni. Ezután megérkeztünk a szálláshelyünkre, a Super 8 motelba, amiről csak jókat mondhatunk. Bár kívülről kicsit lepukkantnak néz ki, a szobára egy rossz szavunk nem lehet. Végre van hely mindennek, külön számítógépes asztal, étkezőasztal, még egy nagy fali polc az egyéb dolgoknak, tágas fürdőszoba, hűtő, mikrohullámú sütő.

Este utánanéztünk, hogy a másnapi program hogyan is alakuljon. Eredetileg a Safari Parkba akartunk menni, de amikor megtudtuk, hogy mennyibe kerül, és elolvastuk a kritikákat, úgy döntöttünk, hogy mégsem oda megyünk.

Az a helyzet, hogy egy városban sokkal nehezebb megtalálni azokat a pontokat, amik érdekesek lehetnek, mint mondjuk egy nemzeti parkban. Már egyszer elmondtuk, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy egy nyaraláson nem szabad spórolni. Ha az ember ennyit utazik, akkor nézze meg azokat a dolgokat, amik kínálkoznak. Viszont amikor olyan véleményekkel találkozik az ember, mint pl. a Safari Park esetében, akkor elgondolkodik azon, hogy valóban megéri-e rászánni ezt a pénzt, mert az se jó érzés, ha átverve érzi magát az utazó. Az alap belépő ide pl. nettó 44 dollár, amiben a belépő, az afrikai safari részleg megtekintéséhez biztosított jármű korlátlan használata (egy kör kb. 25 perc), valamint a gepárdfutattás (5,9 másodperc) van benne. A vélemények szerint ezekre az ingyenes járatokra akár másfél órát is kell várni, hogy felférjen az ember, aztán gyalogolhat vissza, mert sokszor nem jön a jármű. Ha az állatokat igazán közelről szeretné valaki megnézni, esetleg másik részlegre kíváncsi, akkor azért külön kell fizetni, igen borsos összegeket. Ezen vélemények alapján úgy döntöttünk, hogy ezt inkább kihagyjuk. Elképzelhető, hogy rossz döntés volt, és egy tökéletes napot tölthettünk volna el ott, de ez már nem fog kiderülni, mivel a holnapi napon a Balboa Parkot látogatjuk meg.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.