Mielőtt rátérnénk az eseményekre, néhány gondolat egyéb témában:

- Az egyik az internet. Az USA-tól nem ezt vártuk. Folyamatosan probléma van az internettel, vagy az a baj, hogy rettenetesen lassú, vagy hogy órákra megszakad az egész. Tegnap este sem tudtunk netezni jó ideig, és ma reggel is azzal kezdtük a napot, hogy néztük a "weblap nem érhető el" szöveget a monitoron. Még szerencse, hogy tegnap idejében kigyűjtöttük a szükséges infókat, meg le tudtuk foglalni a jegyet a stúdió VIP tourra.

- A másik dolog a média. A hotelekben a tv műsor finoman szólva is hagy némi kívánnivalót maga után. Annak idején úgy képzeltük, hogy idejövünk, és rengeteg zenei csatorna lesz a tévében, rádióban. ezzel szemben szinte sehol semmi. Elképzelhető, hogy ezek fizetős műsorok, azért nem lehet fogni, de amit meg lehet, az meg nem sokat ér...legalábbis számunkra. Valamikor Las Vegas környékén említettük, hogy milyen jó is volt az a rock rádió csatorna, azóta sem találtunk semmi értelmeset. Folyamatosan hittérítő szól a rádióból, esetleg egy kis country muzsika. Az embernek olyan érzése van, mintha kazettát hallgatna, nem is rádiót.

Na de térjünk rá a mai eseményekre. Reggel 7 óra után már a buszmegállóban várakoztunk. A menetrend szerint 7:18-kor kellett volna jönnie a busznak. Annak örültünk, hogy rajtunk kívül egy hölgy szintén buszra várt, mert így legalább hárman voltunk Los Angelesben, akik buszozni akartak. Meglepetésre egyébként ma reggel nem volt olyan hőség, sőt kellemes szél fújt, így nem mondhatjuk, hogy főttünk, csak álltunk és vártuk a buszt. Ami viszont nem jött. Felvetődött már bennünk az is, hogy tulajdonképpen ez egy emlékmű, ahol mi állunk, nem is  buszmegálló, hanem inkább egy rég letűnt közlekedési jármű mementója. A 7:18-as busz nem jött, következő esélyünk a 7:44-es. 7:50-ig ez se jött. de aztán megtört a jég. Egyszerre jött két 222-es számú busz.

Megvettük a napijegyet, ez 6 dollár/koponya, amit a buszsofőrnél meg lehet venni, és ez tulajdonképpen egy mágneskártya. Az még nagyon tetszett a buszban, hogy leszállásjelző gomb helyett itt egy ruhaszárító kötél volt kifeszítve az ablak mentén, és azt kellett megráncigálni, ha le akart valaki szállni.

Megérkeztünk a célállomásunkhoz, a Hollywood Blvd-ra. Elképzelhető, hogy mégiscsak éjszaka kellett volna idejönni, hogy hangulata legyen a dolognak, mert így olyan mély hatást nem gyakorolt ránk. Itt volt minden kellék pedig: elég sok turista mászkált, itt voltak a sightseeing szervezők, akik két méterenként leszólítottak és ajánlották a különböző túralehetőségeket. Itt volt a Pókember, a Batman, Minnie, az egér, Superman még egy sarki büfében reggelizett, és egy Zorro szerű lénnyel is találkoztunk, aki a Fresh & Easynél kajált. Mi is ott reggeliztünk, a nálunk Tescoként ismert üzletlánc amerikai megfelelőjénél. És itt voltak a koldusok, a kukázók is.

A Dolby Theatre előtt le volt zárva az út, mert épp egy bemutatóra 2_2.jpgkészülődtek. Május 17-én lesz a Star Trek új részének bemutatója, és láttunk már sok emberkét hálózsákban kempingezni a mozival szemben az út szélén.

Megnéztük a sztárok csillagait a járdán. Végignéztük a kínai árusok giccsáradatát is. Talán egy kicsit többet, szebbet vártunk ettől a boulevard-tól, így élőben kicsit egyszerűnek tűnt.

Délutánra volt még egy programunk, a Warner Brothers VIP Tour. Interneten foglaltunk jegyet a 4 órási turnusra, de már 3 óra után odaértünk, így a 3:30-as turnusra beraktak minket.

A stúdióba belépéskor, akárcsak a repülőtéren, biztonsági ellenőrzés van: fémdetektor, belenéznek a táskába. Ha sikeresen túljutottunk ezen, akkor bejutunk a váróhelyiségbe, ahol átvehetjük a jegyünket, és különböző emléktárgyakat is vásárolhatunk. Hát nem a legolcsóbban. Pl. egy WB hűtőmágnes 7 dollár+áfa körül kezdődött, hasonlót a kínai bizsusnál 1 dollárért lehet kapni. A menő sorozat pólói is itt 25 dollár körül mennek, míg egy Walmartban meg lehet venni jóval olcsóbban is.

A Tour első állomása egy filmvetítés volt, a WB stúdió múltját és nagy sikereit mutatták be. Ezután egy 12 személyes nyitott kisbusszal végigvittek minket a stúdió területén. Érdekes volt látni a felépített utcákat, a belül igazából üres házakat, téglának tűnő műanyagból/papírból épített városrészeket. Néhány dologra mi is ráismertünk, pl. a Vészhelyzet sorozat (ER) díszleteire (vasút). Láthattuk a Jóbarátok (Friends) sorozat néhány emlékezetes helyszínét. Láttuk a stúdió által forgatott filmekben használt járműveket egy teremben, itt volt pl. A hazárd megye lordjai autója, a Batmobilok,

Harry Potter repülő autója, vagy a Mátrixból a Ducati.

Megmutatták a mostani nagy sikerű sorozatuk, az Agymenők (The Big Bang Theory) stúdióját, ahol a díszletek sajnos mind le voltak takarva, egyedül a lépcsőházi díszlet volt látható. Jártunk még különböző helyszíneken, ahol pl. iskolának volt berendezve egy stúdió, végigvittek minket egy kelléktáron, ahol a különböző filmek berendezési tárgyait nézhettük meg. A túra végén pedig a WB múzeumában tölthettünk el egy negyed órát, ami azért elég kevés volt egy alaposabb szemrevételezéshez. Itt elsősorban a különböző híres filmekben használatos ruhákat, maszkokat láthattuk, és egy külön emeletet szenteltek a Harry Potter ereklyéknek.

A beharangozó szövegben az volt, hogy tartsuk nyitva a szemünket, mert láthatunk hírességeket is, de a túravezetőnk bevallása szerint - aki szinte egész nap ott van - ő sem igazán látott ott még sztárokat, egyszer látta Jim Carrey-t, illetve az Agymenőkből a srácokat. Hírességet mi sem láttunk, de két stage-ben is folyt a forgatás az alatt a két óra alatt, amit bent töltöttünk.

Alapjában véve nekünk tetszett ez a VIP tour, kettőnknek 110 dollárba került, de ez egy olyan dolog, amit az ember nem mindennap nézhet meg.

Holnap megyünk vissza San Diegoba, ahol még két napot leszünk, aztán 17-én indulunk vissza Magyarországra.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.